MS Teams

Microsoft Teams je online nástrojem suplujícím prezenční setkávání v rámci třídy, kruhu a dalších organizovaných skupin studentů s vyučujícím. Nejedná se tradiční LMS (learning management system, česky systém pro řízení studia), jako je např. Moodle. MS Teams nabízí prostor pro organizační komunikaci, online přednášky a sdílení materiálů. Narozdíl od systému Moodle ale třídu nelze automaticky resetovat a znovu využít v následujícím semestru, zároveň nabízí pouze omezené možnosti testování a interakce. Třídu lze pojmout jako celý kurz, možnosti jsou ale značně omezené.

Záznam webináře Microsoft Teams pro online výuku – 18.3.2020

Kontakt na helpdesk

teams-podpora@cuni.cz

Kontakt v případě problémů s autentifikací

ales.houdek@ruk.cuni.cz

martin.repa@ruk.cuni.cz

Srovnání MS Teams a LMS Moodle
Činnost MS Teams Moodle
Záloha, obnova a reset kurzu NE ANO
Testování ANO, ale s limity ANO
Známkování ANO, ale s limity ANO
Sledování plněné činností ANO, ale s limity ANO
Evidování prospěchu studenta ANO, ale s limity ANO
Online přednášky ANO NE
Pořizování záznamu přednášky ANO NE
Sdílení materiálů ANO ANO
Komunikace ANO ANO
Zadávání/odevzdávání úloh ANO ANO
Návody na práci v MS Teams

Jak se přihlásit do celouniverzitního prostředí Office 365 a celouniverzitního MS Teams . Pakliže vaše fakulta disponuje fakultní instalací MS Office 365/MS Teams, využijte buďto fakultní instalaci, nebo se před přihlášením do celouniverzitního prostředí musíte s fakultního prostředí odhlásit.

Návod na založení třídy (týmu) naleznete zde

Návod na vytvoření přednášky (schůzky) naleznete zde

Jak využívat Teams pro vzdělávání zde

Masarykova Univerzita v Brně vytvořila rozsáhlé návody na práci s MS Teams. Naleznete je zde

Záznamy z webinářů a prezentace
Často kladené dotazy

Online přednášky/schůzky

Jaký je maximální počet účastníků na jedné schůzce?

250 účastníků

Může se ke schůzce připojit i někdo mimo fakultu/univerzitu?

Ano, může se připojit kdokoli, kdo má odkaz.

Musí se studenti přihlásit do Teams, aby se mohli účastnit schůzky?

Do Teams se musí přihlásit pouze vyučující, studenti se přihlašovat nemusí, těm stačí odkaz.

Pokud jsou dva vyučující z různých fakult, jak zajistit, aby měli oba stejný přístup a stejné funkce?

Přihlaste se do Office 365 pomocí svého univerzitního účtu (nikoli fakultního), který má tvar cislo_osoby@cuni.cz

Třídy/týmy

Jaký je maximální počet účastníků v jednom týmu/třídě?

250 účastníků

Jak se studenti mohou přihlásit do mého kurzu/třídy?

Studenty můžete buď přidat po jednom (kliknete pravým tlačítkem na název týmu > přidat člena), nebo si necháte vygenerovat kód prostřednictvím Správa týmu > Nastavení > Kód týmu, který pak studentům rozešlete. Studenti se pak přihlásí do Teams, kliknou na Připojit se k týmu nebo vytvořit nový > Připojit se k týmu pomocí kódu, a tam zadají kód vašeho kurzu.

Může se do týmu/třídy připojit i někdo mimo fakultu/univerzitu?

Může, ale musí mít účet u Microsoftu – mohlo by fungovat u účastníků z jiných univerzit, které taky využívají Microsoft Office.

Nedávno jsem mohl/a upravovat dokumenty přímo v MS Teams, ale teď to nefunguje. Co s tím mám dělat?

Jedná se o dočasnou změnu přímo od Microsoftu a od 25.3.2020 skutečně nelze editovat dokumenty přímo v aplikaci MS Teams. Abyste mohli dokumenty i nadále editovat, musíte je otevřít buď v prohlížeči, nebo v desktopové aplikaci – když otevřete dokument, který chcete editovat, vpravo nahoře jsou tři tečky, na ty klikněte a vyberte možnost Otevřít v prohlížeči nebo Otevřít v desktopové aplikaci.